Παναγία των Παρισίων Vs Σρι Λάνκα: Επτά προς ένα οι αναζητήσεις στην google

Είναι, πλέον, σύνηθες μετά από μια μεγάλη τραγωδία να εμφανίζονται στο διαδίκτυο και ειδικά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης πλατφόρμες στήριξης και έκφρασης αλληλεγγύης στα θύματα και στους λαούς των χωρών που βιώνουν το δυσάρεστο γεγονός.


Στη διαδικτυακή γλώσσα, μάλιστα, έχει εγκαθιδρυθεί ο όρος #jesuis από την αντίστοιχη πρωτοβουλία για τις δολοφονίες στα γραφεία του γαλλικού περιοδικού Charlie Hebdo.

Έχει παρατηρηθεί και σε άλλες περιπτώσεις ότι το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ιδιαίτερα μεγάλο όταν η τραγωδία «χτυπά» μια χώρα του δυτικού κόσμου και μειωμένο όταν αφορά μια χώρα στην Αφρική ή στην Ασία.

Η ανάλυση των αναζητήσεων της google σε δύο πρόσφατα γεγονότα που συγκλόνισαν την παγκόσμια κοινή γνώμη είναι ενδεικτική.

Το ενδιαφέρον για την καταστροφή του Ναού της Παναγίας των Παρισίων ήταν πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι για την αιματοχυσία στη Σρι Λάνκα που άφησε πίσω της περίπου 300 νεκρούς. Συγκεκριμένα, οι αναζητήσεις για το περιστατικό στο Παρίσι ήταν επτά φορές περισσότερες από αυτές για τις βομβιστικές επιθέσεις στη Σρι Λάνκα. Σε Γαλλία, Μεξικό, Αργεντινή, Ιταλία και Βραζιλία υπήρξαν σύμφωνα με τη Google κατά 90% περισσότερες αναζητήσεις για τη Παναγία των Παρισίων.

Παρά το γεγονός ότι στο Παρίσι δεν υπήρξε ούτε ένας νεκρός, ο αναλυτής Gabriele Kahlout, εξηγεί στο Al Jazzera ότι η τόσο μεγαλύτερη αναζήτηση, ειδικά σε χώρες της Δύσης, οφείλεται στο γεγονός ότι το περιστατικό έγινε «πιο κοντά στο σπίτι» των χρηστών.

 «Είναι κάτι που βλέπουμε να συμβαίνει συνέχεια. Όταν έγινε γνωστή η είδηση για τη συντριβή αεροπλάνου της Αιθιοπικής αεροπορίας, σύμφωνα με στοιχεία της Google οι άνθρωποι στην Αμερική έψαχναν κυρίως για αμερικάνους θύματα», σημειώνει.